المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الفرج بعد اسبوعين صيام

LIONHEART2010
06/06/2010, 12:32 PM
السلام عليكم يا اخوان
انا عندى ماكينه penn حمولتها الف متر مقاس 100 مم و حاطط عليها قصبه قصيره يدوبك متر و باستخدمها فى المجارير لانها مريحه جدا وانا جالس على الكرسى ارسل المجرور و لما بتضرب الم بيها لان سرعتها طيبه و بتساعد
و بعدين ان اضع فى اخر الخيط مدور بقفل من الغالى و بعديها اعمل ضفيرة مسفر امريكى به قفلين بمدور و اغير عليه السناره اللى ابغاها
المهم بعد كل الشرح ده و كل الاسلحه دى يقالى اسبوعين ارمى الطعم و يطلعلى و كأن السناره بتتحدانى
لغاية امس
تن
تن
تن
تن
تن
لقيت فيه شوية هوا قمت طلعت كام حبة باغه و حبتين سردين من الثلاجه و رحت اجيب فلين و ذهبت على البحر كان فاضى لانه اول الاسبوع و بسم الله رميت اول مجرور وصل الى المكان المعهود بعد نصف ساعه سبت الخيط علشان ينشد و بعدين نزلت الطعم و رحت اجلس على الكرسى انتظر والاقى السناره لفت الى الاتجاه التانى و اسحب والاقيها مصخره سبت الخيط شويه و قعدت اسحب طلعت هامور من ابو كيلو
حطيت المجرور التانى و ارسلته الى المكان المعهود و نزلت الطعم و الاقى نفس الضربه اسحب و اسحب الى ان تطلع هامور من ابو اربعه كيلو
حطيت المجرور الثالث و نفس الحكايه المره دى جلست ساعه و حتقولولى صبرت ليه لانى كنت اصطدت و مش مستعجل لغاية ما جت الساعه 12 ليلا و لقيت نفس الضربه و اسحب و الاقيه برده هامور ابو اربعه كيلو يعنى فى ظرف 3ساعات تقريبا اصطدت ما لم اصيده فى اسبوعين و الحمد لله ربنا عوض

حياتي البحر
06/06/2010, 12:37 PM
عليك بالعافية الصيد بس وين الصور

LIONHEART2010
06/06/2010, 12:45 PM
والله يا غالى انا طفشت و فشلت فى تحميل الصور

v007ip
06/06/2010, 01:11 PM
من اي بحر صدت ؟؟؟

astkoza
06/06/2010, 01:15 PM
بالعافية ياغالي

alqamr
06/06/2010, 01:19 PM
السلام عليكم يا اخوان
انا عندى ماكينه penn حمولتها الف متر مقاس 100 مم و حاطط عليها قصبه قصيره يدوبك متر و باستخدمها فى المجارير لانها مريحه جدا وانا جالس على الكرسى ارسل المجرور و لما بتضرب الم بيها لان سرعتها طيبه و بتساعد
و بعدين ان اضع فى اخر الخيط مدور بقفل من الغالى و بعديها اعمل ضفيرة مسفر امريكى به قفلين بمدور و اغير عليه السناره اللى ابغاها
المهم بعد كل الشرح ده و كل الاسلحه دى يقالى اسبوعين ارمى الطعم و يطلعلى و كأن السناره بتتحدانى
لغاية امس
تن
تن
تن
تن
تن
لقيت فيه شوية هوا قمت طلعت كام حبة باغه و حبتين سردين من الثلاجه و رحت اجيب فلين و ذهبت على البحر كان فاضى لانه اول الاسبوع و بسم الله رميت اول مجرور وصل الى المكان المعهود بعد نصف ساعه سبت الخيط علشان ينشد و بعدين نزلت الطعم و رحت اجلس على الكرسى انتظر والاقى السناره لفت الى الاتجاه التانى و اسحب والاقيها مصخره سبت الخيط شويه و قعدت اسحب طلعت هامور من ابو كيلو
حطيت المجرور التانى و ارسلته الى المكان المعهود و نزلت الطعم و الاقى نفس الضربه اسحب و اسحب الى ان تطلع هامور من ابو اربعه كيلو
حطيت المجرور الثالث و نفس الحكايه المره دى جلست ساعه و حتقولولى صبرت ليه لانى كنت اصطدت و مش مستعجل لغاية ما جت الساعه 12 ليلا و لقيت نفس الضربه و اسحب و الاقيه برده هامور ابو اربعه كيلو يعنى فى ظرف 3ساعات تقريبا اصطدت ما لم اصيده فى اسبوعين و الحمد لله ربنا عوض

ماشاء الله تبارك
الله يبارك يالغالي ويزيدك من فضله
اذا ممكن تذكر لنا موديل المكينة ؟؟

مشاغب السقالة
06/06/2010, 01:24 PM
بارك الله فيك وفى صيدك
ممكن نعرف المكان
وباستاذنك ترسلى صورة الماكينه على الخاص بدى اتعرف عليها او تضعها هنا للاستفادة لانى بادور واحدة شبهها
اذا سمح معك
وشكرا

LIONHEART2010
06/06/2010, 05:28 PM
و الله انا ما اعرفليها موديل و قعدت اقلب فبها ماعرفتش بس انا اشتريتها من السنبوك من شهر ب 2300 ريال و اختها منه بعد الاخصم 1900

نبض الحياه
06/06/2010, 05:33 PM
الله يوفقك ويعطيك على قد نيتك

رائد ابو محمد
06/06/2010, 06:42 PM
مشكور اخي على الموضوع
بس صور للمكينة ان امكن

MAKO-SHARK
06/06/2010, 07:32 PM
الله يوفقك يارب
شباب الي قد راح دبي قبل كذا يقولو هناك شوية مكاين وقصبات على كيف كيفك؟
ما مدى صحة الموضوع
إذا صحيح بروح أشتري عدة أبو أصلي؟

accentkool
07/06/2010, 06:57 AM
ماشاء الله تبارك الله
ياليت لو تضع صور الماكينة والعصا والصيد
ولك من كل الشكر
وعليك بالعافية الصيد

A B D U L L A H
07/06/2010, 07:07 AM
مكينه بن للترولينج الذهبيبه قصدك ؟؟

تشبه هذي ؟؟

والله يرزقك بالطلعه الجايه هامور آكبر من اللي بتوقيعي

ناجل سمار
07/06/2010, 08:23 AM
وعليكم السلام عليك بالف عافيه وعلينا نشوف الصور لاحقا

LIONHEART2010
07/06/2010, 05:19 PM
لا الصوره اللى انت الموجوده مش هى دى صغيره التانيه كبيه و بسرعه واحده فقط
انا اسف و الله بس انا باحامل من امس انزل الصوره مش عارف بيعطينى فشل

sea lover
07/06/2010, 05:34 PM
ماشاء الله تبارك الرحمن..

الصبر مفتاح الفرج ..وسبحان الله ..هذا هو البحر..يوم يعطيك ويوم يمتحن صبرك..

الله يباركلك بالصيد ويزيدك من فضله..

تحيتي..

LIONHEART2010
07/06/2010, 05:45 PM
والسامعين و القارئين