المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل كل اجهزه النوفى كذا لو سمحتوا افيدونى ؟

silnt man
05/12/2011, 02:51 PM
مرحبا اخوانى انا عندى جهاز جارمن نوفى 205 w وبصراحه حاولت مره اجربه من الاستراحه الى البيت وابى اشوف وش الطريق اللى راح يختاره لى الجهاز عموما اختار لى طريق غير اللى انا اجى منه وقلت يمكن لمن امشى يحدث نفسه على الطريق اللى انا امشى عليه ولكن وجدته لا كل شوي ينبهنى على الطريق القديم اللى هو حدده من البدايه ولكن هل فيه فى الاعدادات طريقه تخلى الجهاز يحدث تلقائى الى الطريق اللى انا اختاره مثلا واكمل مسارى عادى ولا شلون وهل كل اجهزه الجارمن اللى عندنا كدا تسوى
علما انى كان عندى جهاز توم توم من اوروبا وتحديدا من بريطانيا وكان مجرد ما اتعدى الملف او الدخله اللى انا ابيها يحدث نفسه ويحدد لى مسار على نفس المسار اللى انا امشى عليه يعنى مو زى الجارمن يضل محدد طريق معين لك بس ممكن تفيدونى لو سمحتوا

تحياتى لكم

doshf
05/12/2011, 06:28 PM
كم خريطة عندك بالجهاز وأي خارطة التى عليها علامة الصح والجهاز يبحث فيها ؟؟؟

برق الشتاء
05/12/2011, 10:35 PM
جرب ان تغير اعدادات الملاحة

ادوات
اعدادات
ملاحة
تفضيل المسار : بدل بين (الاسرع زمنا) و (الاقصر مسافة)

وجرب
كذلك كما ذكر الاخ doshf الخريطة التي تستخدمها له دول في اختيار المسار بدل بين خريطة الصحراء وخريطة الشرق الاوسط

موفق خير

silnt man
06/12/2011, 12:39 PM
بصراحه ما جربت ابدا ولا شفت ولكن راح اشوف وارد لكم واتمنى تفيد ولكن سؤالى للاخ برق الشتاء هل تفرق خريطه الصحراء عن خريطه الشرق الاوسط او لازم احدد وحده فيهم وايهم انسب؟
وهل لو بدلت من الاعدادات الاسرع زمنا والاقصر مسافه تفرق ؟ وايهم برايك الانسب
تحياتى وجارى تفيذ ما ذكر

asd6244
06/12/2011, 05:18 PM
مثل ما قالوا لك الشباب ، فعل خريطة واحدة بوضع علامة صح على الخريطة التي تريد استخدامها
إذا كنت بالمدن ففعل خريطة الشرق الأوسط و ضع الاختيار على الأسرع زمنا ، و عندما تكون بالبر فعل خريطة الصحراء و جرب اختيار الأقصر مسافة

هناك أمر ... شيل علامة الصح على تجنبات